rawatan alternatif batuk selsema bayi dan kanak-kanak

CF Rub Rawatan Alternatif Batuk Selsema Bayi Dan Kanak-kanak

Hingus mengalir tak henti-henti? Merengek-rengek sepanjang hari? Ibu ayah tak cukup tidur bila anak selesema? Itulah yang pernah saya alami suatu ketika. Tak masuk lagi pakej anak tak boleh

rawatan alternatif untuk batuk dan selsema bayi dan kanak-kanak
Sememeh je bila hingus meleleh.

Hingus mengalir tak henti-henti? Merengek-rengek sepanjang hari? Ibu ayah tak cukup tidur bila anak selesema? Itulah yang pernah saya alami suatu ketika. Tak masuk lagi pakej anak tak boleh tidur gara-gara hidung tersumbat. Kitalah ibu yang kena berjaga kan. Bila dah demam tu, memang tuala basah untuk jerlum tu ada je kat sebelah. 2 jam sekali periksa suhu dah turun ke belum. Bila dah kerap jadi tu runsing sangat hati ni kan.

Mujurlah satu hati tu ada kawan belajar yang bagitau pasal BALM CF RUB dari TASNEEM NATUREL ni. Memang tanya macam-macam kat dia. Ye lah kan, nak kena ambil tahu apa produk kesihatan yang nak dicuba ni. Maklum, banyak benar kes ubat palsu zaman sekarang. Bila dia bagitahu yang BALM CF RUB ni berasaskan minyak pati tumbuhan, baru lah berani nak cuba. Beli satu bekas dan satu jenis je dulu. Dapat je balm tu terus sapukan pada anak kecil yang tengah demam selesema. Ye lah kita dok dengar tapi tak cuba, mana nak tau kan.

Lena dia tido lepas sapu Cf Rub

Alhamdulillah selepas beberapa kali sapuan, nampak perbezaan yang ketara pada si kecil. Selesema yang berhari-hari dah berkurang, lebih mudah lena sebab hidung dah tak tersumbat lagi. Demam pun cepat je kebah. Lega sangat-sangat hati ibu ni. Syukur sangat sebab ditemukan dengan balm ni.

rawatan alternatif batuk selsema bayi dan kanak-kanak

FUNGSI BALM CF RUB

  • Membantu mengurangkan selesema
  • Membantu mengurangkan kepanasan demam
  • Membantu mengurangkan kahak serta mencairkan kahak yang pekat
  • Membantu melegakan masalah batuk
  • Membantu mengurangkan simptom asma

BAHAN DALAM CF RUB

Dalam CF Rub ada gabungan tujuh (7) jenis minyak pati tumbuhan (Essential Oil- EO) seperti Lavender, Tea Tree, Eucalyptus, Frankincense, Cypress, Lemon dan Orange. Setiap satu jenis minyak mempunyai manfaat berlainan. Di bawah adalah serba sedikit penerangan tentang setiap jenis minyak pati tumbuhan yang terdapat dalam Balm CF Rub.

Eucalyptus

Minyak eucalyptus ni juga dikenali sebagai minyak kayu putih. Minyak euclyptus ni adalah minyak suling yang berasal dari daun kayu putih kering.

Secara umumnya, minyak kayu putih yang dicairkan boleh membantu dalam menangani batuk, bronkitis, dan sinus dan jangkitan pernafasan. Ia juga boleh bertindak sebagai penghalau serangga dan boleh membantu merawat luka, luka bakar dan ulser. Ia diketahui mempunyai ciri antiseptik, antimikrob, antiviral, antibakteria dan antikulat.

Di dalam balm CF Rub minyak eucalyptus bertindak untuk membantu mencairkan kahak. Ia turut berkesan merawat alahan resdung. Selain itu, ia membantu merawat asma dengan bertindak balas terhadap membran mukus dengan mengurangkan pembebasan lendir

Lemon

rawatan alternatif untuk batuk dan selsema bayi dan kanak-kanak

Limonene membentuk sebahagian besar minyak lemon (kira-kira 50 hingga 70 peratus). Kerana profil nutrien yang luar biasa. lemon membantu merawat pelbagai keadaan kesihatan. Minyak Lemon membantu:

  • Melawan jangkitan pernafasan seperti bronkitis, batuk dan sakit tekak. Ia juga boleh melegakan ketidakselesaan daripada selsema, demam, selesema dan asma
  • Menyokong fungsi imun dengan merangsang pengeluaran sel darah putih
  • Menurunkan tekanan darah dan menggalakkan peredaran darah yang sihat

Cypress

rawatan alternatif untuk batuk dan selsema bayi dan kanak-kanak

Faedah kesihatan minyak Cypress adalah jauh, dan ia telah menunjukkan sifat-sifat yang bermanfaat untuk sistem peredaran dan pernafasan. Selain itu, di bawah ini disenaraikan manfaat minyak cypress:

  • Agen antibakteria.
  • Membantu mencairkan kahak. Membantu merawat jangkitan pernafasan
  • Melegakan kesakitan. Apabila menggunakan minyak cypress untuk mengurut di bahagian badan yang terjejas, ia boleh melegakan sakit sendi, osteoarthritis, dan sakit otot dan sendi. Ia juga membantu melegakan kekejangan

Lavender

Minyak lavender dikaitkan dengan fungsi menenangkan , yang boleh membantu mengurangkan kesakitan, kebimbangan, kemurungan, kegelisahan, kecemasan pergigian dan tekanan. Oleh kerana pelbagai kegunaannya, minyak lavender boleh membantu dengan hampir semua jenis penyakit, dari sakit kepada jangkitan. Di bawah adalah antara fungsi lain minyak lavender:

  • Melegakan kesakitan. Ia boleh membantu mengurangkan sakit otot atau sakit, sakit sendi dan reumatik dan sakit belakang
  • Melegakan gangguan pernafasan. Minyak Lavender boleh membantu mengurangkan masalah pernafasan seperti selsema dan selesema, jangkitan tekak, batuk, asma, batuk kokol, kesesakan sinus, bronkitis, tonsilitis dan laringitis. Ia boleh digunakan pada leher, dada, atau belakang anda, atau dihidu melalui penyedutan wap atau melalui vaporizer.

Orange

Orange (Citrus sinensis) tergolong dalam keluarga Rutaceae. Buah ini berasal dari pokok kulit coklat yang berwarna coklat tua, yang hampir sama dengan semak. Minyak oren terdiri daripada pelbagai jenis sifat kimia namun yang paling utama adalah limonene, atau D-limonene.

Minyak oren mempunyai sifat anti-radang, antiseptik, antidepresan dan juga antimikrob serta antioksidan. Minyak oren boleh membantu mengekang keradangan dalam badan dengan mengurangkan rasa sakit dan kerengsaan. Ia turut membantu dalam melegakan kebimbangan, kemarahan dan kemurungan dan bermanfaat dalam mempromosikan kesejahteraan yang sihat kerana ia menyahtoksikan badan anda dan meningkatkan sistem imuniti.

Tea Tree

Dalam aromaterapi, minyak pokok teh diketahui bermanfaat dalam mengurangkan kesesakan dada dan kesesakan hidung, hidung tersumbat dan gejala selsema dan hidung terusmbat. Ia boleh membantu melegakan hidung tersumbat dan memberi pernafasan yang lebih selesa.

Frankincense

Minyak frankincense boleh membantu mengasingkan kahak dalam paru-paru anda, dan boleh mengurangkan kesukaran bernafas di kalangan orang yang menghidap asma, selesema, bronkitis, sinusitis dan sakit mata. Ia memecahkan kahak dalam saluran pernafasan dan paru paru. Ia turut memperlahankan aktiviti system saraf serta membantu meningkatkan daya tumpuan serta kualiti tidur

BAHAN SELAIN MINYAK PATI TUMBUHAN

Yang menariknya kan, selain minyak pati tumbuhan di atas, untuk menghasilkan balm, Tasneem Naturel menggunakan shea butter, beeswax dan sweet almond oil sebagai minyak pelarut atau carrier oil. Carrier oil ni berfungsi untuk menjadikan minyak tumbuhan tu sesuai digunakan pada kulit. Ada sesetengah EO yang memberi reaksi negatif bila disapukan terus pada permukaan kulit.

rawatan alternatif untuk batuk dan selsema bayi dan kanak-kanak

Kami di Tasneem Naturel tidak menggunakan bahan pelarut yang berasaskan petrolatum mahupun champor. Ini kerana balm Tasneem Naturel merupakan balm berunsurkan tumbuhan semulajadi. Setiap balm kami mempunyai nombor notifikasi dari pihak Kementerian Kesihatan Malaysia. Kami turut menghantar sampel balm kami ke pihak ketiga untuk ujian logam berat dan sisa racun serangga.

TESTIMONI

rawatan alternatif batuk selsema bayi dan kanak-kanak


Alhamdulillah kak, ok bila anak demam batuk, adek terus sapu.
Takyah bawak ke klinik. Demam pun langsung turun.


– Puan Laila-


Malam tadi dah try. Malam tadi dia ok takde bangun malam.
Untuk batuk pun tengok macam ok skit. Selau kalau anak menyusu dia batuk, dia akan muntah. Tapi tadi dia minumelok pulak takde batuk. Just batuk sikit-sikit je


– Pengguna CF Rub-

Gmorning kak, saya dah betul-betul cuba yang CF tu. Sakit dada sebab penat tu memang sangat kurang dah. Kahak pun dah kurang. Memang rasa relax bila sapu balm Cf tu kat dahi jugak. Hidung n tekak too.


-Pengguna CF Rub-

Syukur sebab CF Rub memang berkesan membantu mengurangkan simptom batuk dan selsema anak kecil. Disebabkan umur yang masih kecil, tiada ubat akan diberikan dan rawatan alternatif seperti sapuan Balm CF Rub memang terbukti berkesan.

Untuk dapatkan produk Tasneem Naturel, anda boleh hubungi saya

wannur.com

Atau anda juga boleh klik sahaja icon ini untuk pembelian terus secara online

wannur.com

2 thoughts on “CF Rub Rawatan Alternatif Batuk Selsema Bayi Dan Kanak-kanak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge