BALM CALMTIME - BALM UNTUK ANAK TANTRUM DAN MUDAH MENGAMUK

CalmTime Membantu Masalah Anak Tantrum

Hari ni saya nak perkenalkan pula Balm seterusnya dalam rangkaian produk Tasneem Naturel iaitu Balm CalmTime. Balm ni antara balm terlaris juga la. Calmtime ni sesuai digunakan oleh

Alahai anak, kalau dah mengamuk gini rupa, ibu pun naik serabut.

Hari ni saya nak perkenalkan pula Balm seterusnya dalam rangkaian produk Tasneem Naturel iaitu Balm CalmTime. Balm ni antara balm terlaris juga la. Calmtime ni sesuai digunakan oleh anak anak yg suka mengamuk, tantrum, hyperactive dan susah nak duduk diam secara asasnya. Haruman si CalmTime memang tak dapat disangkal lagi. Mesti semua tertanya-tanya bahan apa yang terkandung dalam balm Tasneem ni sampaikan anak yg sedang tantrum pun boleh berubah jadi lebih tenang lepas sapuan Calmtime.

BAHAN DALAM BALM CALMTIME

Tiada unsur magic pun. Yang ada hanyalah 8 jenis minyak pati tumbuhan (essential oils) seperti yg korang boleh lihat dlm gambar di bawah

Minyak Pati Geranium.

Geranium adalah pokok renek dengan bunga merah jambu kecil dan daun runcing yang berasal dari Afrika Selatan.Minyak ini digunakan secara meluas dalam aromaterapi dan mengandungi sejumlah sebatian bermanfaat. Minyak geranium sering dibandingkan dengan minyak pati ros kerana mereka berkongsi sifat terapeutik yang hampir sama. Malah, geranium dianggap “minyak ros miskin” dan minyaknya sering menjadi alternatif kepada minyak ros yang lebih mahal

Diekstrak dari batang dan daun, ianya mampu melegakan tekanan, mengurangkan kemurungan, mengimbangi hormon dan melancarkan peredaran darah.

Minyak Pati Lavender 

Nama botani Lavender adalah Lavandula angustifolia / Lavandula officinalis. Biasanya minyak lavender diekstrak menggunakan teknik penyulingan stim. Untuk tujuan penyulingan, bahagian daun dan bunga / putik sering digunakan. Warna minyak lavender jernih dengan sedikit kekuningan. Minyak Lavender mempunyai aroma bunga, segar, manis, herba dan kesegaran buah.

Lavender membantu dengan memberikan rasa rileks saraf, menstabilkan mood bagi mereka yang sering mengalami gangguan tidur. Selain itu, ia turut membantu daya tumpuan yang lebih baik. 

Minyak Pati Frankinsense  

Minyak Essential Frankincense disuling dari resinnya. Ia cenderung berbau lebih manis, lebih bersih dan lebih segar daripada resin, dan lebih banyak orang lebih suka aroma Minyak Essential berbanding jika dibakar begitu sahaja resinnya. Aroma adalah resinouse, bersahaja dan juga mempunyai sedikit bauan buah / manis, hangat, dan agak berempah.

Minyak ini pula berperanan melegakan rasa bimbang dan mengurangkan tekanan seseorang. Juga membantu merehatkan saraf dan meredakan kemarahan. 

Minyak Pati Bergamot

Minyak dari kumpulan sitrus ini dapat mengurangkan ketegangan otot. Aromanya yang segar merangsang ketenangan dan meningkatkan rasa relaks dalam diri. Ia juga bertindak sebagai antiseptik yang mana ia dapat mempercepatkan penyembuhan luka.

Untuk masalah kulit yang ringan seperti luka, melecet dan ruam, minyak pati Bergamot membantu.

membantu masalah anak tantrum

Minyak Pati Marjoram

Marjoram turut dikenali sebagai wintersweet atau joy of mountains. Marjoram bersifat menenangkan dan menyokong sistem imuniti. Minyak marjoram banyak digunakan dalam rawatan alternatif kemurungan.

Ia bertindak terhadap sistem saraf dan seterusnya memberi kesan positif kepada sistem kardivaskular. Aliran tekanan darah lebih stabil. Minyak marjoram turut mengurangkan kesan selsema, hidung berair, migrain dan masalah hempedu.

Minyak Pati Orange

Minyak yang kaya dengan sumber antioksida d-limonene. Membantu menghapuskan toksin dalam badan. Sangat bagus untuk penumpuan daya ingatan dan daya fikir. Membantu lebih fokus dan produktif dalam urusan harian.

Minyak pati tumbuhan yg digunakan dalam calmtime berfungsi untuk membangkitkan rasa/mood/hormon relaks anak anak dan mengurangkan ketegangan hormon pada badan mereka.

CARA PENGGUNAAN

Kesan dari penggunaan calmtime adalah, anak anak menjadi lebih bertenang dan relaks, mudah mendengar arahan disebabkan dalam mode selesa, dan boleh juga membuatkan anak2 mudah untuk tertidur. Penggunaan yg konsisten membolehkan anak anak cepat serasi dengan balm, kerana balm ini merupakan dari bahan organic jadi memerlukan tempoh untuk interaksi dan keserasian dengan badan seseorang.

Bayi yg masih muda umurnya lebih mudah untuk serasi dengan balm ini mungkin atas faktor kulit bayi lebih sensitif, nipis dan mudah bagi balm ini meresap pada kulit/hormon bayi. Tapi, sememangnya keserasian adalah bergantung kepada badan seseorang. Balm ini telah banyak membantu para ibu, dimana mengurangkan stress serta masalah tak cukup tidur ivu ibu ekoran terlalu letih melayan bayi yg tantrum atau menangis dengan kerap.

Oleh itu, ibu ibu yg mempunyai masalah begini adalah sangat digalakkan untuk memiliki sekurang kurangnya seunit balm ini agar ibu dan anak dapat menikmati masa yg lebih relaks dan berharga.

TESTIMONI

membantu masalah anak tantrum

Rasanya dah 1 minggu saya guna TRub dan Calm, Alhamdulillah positif pada baby. Lepas mandi dia lebih senang nak urus sebab baby suka diurut2.
Anak yg 8 tahun dan 4 tahun skrg lepas mandi dah serah diri untuk disapu Calmtime.
-Puan Shima, Selayang-

Alhamdulillah, iqa setakat ni ok sikit. Setiap kali nak tukar pampers dia akan sapu. Main-main dengan dia, lepas nangis nak susu terus lena atas riba akak.
Kalau tak selalu meragam, menangis dulu lepastu nak tido dalam buai
– Pengguna CalmTime

Ain, Calmtime balm tu kita sapu masa nak keluar rumah dan masa penat-penat main…So far Alhamdulillah.
Diorang takde ngamuk-ngamuk kat mall pun.In fact macam happy and good mood. Which is I’m happy with it. Thanks Ain
– Puan Zurin


Sememangnya Balm Calmtime ni memudahkan urusan ibu dan ayah. Anak kurang meragam dan lebih tenang. Ibu dan ayah pun mudah nak menguruskan mereka.

Untuk dapatkan produk Tasneem Naturel, anda boleh hubungi saya

wannur.com

Atau anda juga boleh klik sahaja icon ini untuk pembelian terus secara online

wannur.com

2 thoughts on “CalmTime Membantu Masalah Anak Tantrum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge